+31(0)475332176
info@ggformen.nl

Biertje of wijn?

Biertje of wijn?

De zomer loopt ten einde en over een paar weken begint officieel de herfst. Met de verandering van de seizoenen, veranderen ook de voorkeuren voor onze drankjes. Met dit warme weer worden op de terrassen veel sprankelende rosés, verfrissende radlers en hippe aperol spritzen geserveerd. Als het weer omslaat en de kou wordt voelbaar in de lucht, dan kiezen we liever een volle palm of een mooie rode wijn.

Ook in de mode is de verandering van voorkeuren duidelijk zichtbaar bij het wisselen van de seizoenen. De afgelopen zomer was de mode licht en bruisend met felle kleuren, prints en gewaagde combinaties. Eigenlijk net als een aperol spritz. De trends voor het najaar zijn beduidend rustiger. Denk aan muisgrijs, maïsgeel, mosgroen en bordeauxrood. Als we dan toch de vergelijking met een drankje maken, dan denk ik aan een duvel of natuurlijk aan een bordeaux.

Laat ik nog een stapje verder gaan. Het schijnt dat er verbanden zijn tussen het modebeeld en de economie. Als het economisch voor de wind gaat, wordt het modebeeld bepaald door donkere en stemmige kleuren. En als het economisch tegenzit, heeft het modebeeld veel felle kleuren. De felle kleuren geven mensen dan een oppepper door letterlijk meer kleur te geven aan hun zorgelijke bestaan. Gezien de modetrends van de afgelopen zomer, hebben de mensen blijkbaar nog behoefte aan een extra dosis positiviteit. Ondanks de voorzichtige groei die de economie laat zien.

De kleuren voor de aankomende herfst en winter zijn al meer ingetogen, maar bevatten nog steeds kleur. Zou dit een voorspelling zijn en betekenen dat de economische groei doorzet? Of is het gewoon een verandering van voorkeuren door de verandering van het weer. Met andere woorden, is het toeval of is het trend? Ik weet het niet. Ik zet mijn vraagtekens erbij, maar misschien is het toch leuk om zelf uw kledingkast in te duiken en te kijken wat uw economisch kleurenprofiel is.